Wiśniowa rodzina.
Powrót do strony głównej.
Datsun F-II był produkowany w wersji 3 i 5 drzwiowej oraz jako coupe w wersji silnika 1,0 i 1,2 ccm. Pomimo 1 rocznej gwarancji auta te pokazywały jak dobrze samochody produkowali japończycy w latach 70 tych.
Datsun Cherry N10. Produkowany w latach 1978-1982 był eksportowany do prawie wszystkich krajów Europy. N10 od N12 różni sie od N12 niemal wszystkim - zmieniono silniki, podwozie, nadwozie i wnętrze. Niemniej jednak wiele rozwiązań zastosowanych w Datsunie wykorzystano w jego następcu. Oferowany był w wersji 3 lub 5 drzwiowego hatchbacka, 3 drzwiowego coupe oraz w wersji kombi.
W 1981 włoska ALFA ROMEO zaprezentowała następce swojego modelu Alfasud. Na podstawie umowy pomiędzy Alfą oraz Nissanem-Datsunem stworzono takiego mieszańca i nazwano go Arna. Produkowana go we włoskiej fabryce w Pratola Serra. Zastosowano w nim silnik włoskiego producenta, natomiast podwozie oraz nadwozie importowano z Japonii. Niestety, pojazd ów nie zrobił kariery na rynku i szybko wycofano go z produkcji. Spotkanie Arny na ulicy jest dziś praktycznie niemożliwe.
Nissan Cherry przeszedł w swoim życiu dwie modernizacje. Pierwsza wersja, jako następca modelu Datsun Cherry N10 posiadał większe wymiary i sprawniejsze silniki. w modelu tym stosowano dwuczłonową nazwę Nissan-Datsun. Chciano w ten sposób "płynnie" zmienić nazwę firmy.Oferowano go już tylko w wersji trzy i pięciodrzwiowej "ze ściętym tyłem". Model coupe nazwano Pulsar, natomiast oferowane kombi -Sunny.
Zmiany te były kosmetyczne i ograniczały sie do wprowadzenia listwy bocznej na innej wysokości oraz kilku zmianach kosmetycznych. Podobnie jak przed odświeżeniem konstrukcji podzielono wyposażenie na wersje DX (standardowa) oraz GL (z bajerami takimi jak sterownaie drzwiami/oknami, lusterkami, regulacja wysokości kierownicy itp.).
Prawdziwą modernizację samochodu dokonano pod koniec roku 1984. Poza zmianami wyglądu (nieco pojazd zwiększono, zmieniono oświetlenie, atrapy itp) zmodernizowano również wnętrze. Rok później wprowadzono katalizator oraz rozszerzono gamę wyposażenia.
W Australii montowano model Cherry pod nazwą Pulsar. Model ten nie róznił sie zasadniczo od wersji oferowanej w Europie. Posiadał on jednak nieco inną deskę rozdzielczą oraz inne wyposażenie (podobnie jak werja amerykańska). Szczególnym powodzeniem cieszył sie model ET będący sportową wersją wisienki (w Europie sportowa wersja oznaczana jest jako GTT). Egzemplarze te miały bardziej sportowe wyposażenie.
Nissan Pulsar EXA (czasami stosowano symbol NX). Wersja sportowa z silnikiem 1.5 z turbosprężarką, identycznym z modelem Pulsar ET. Pomimo iż model był lżejszy osiągi pojazdów były zbliżone. Kształt nadwozia symbolizować miał dynamikę i sportowe osiągi pojazdu. Był on prekursorem szybkich i tanich samochodów, na który stać było bardziej zamożnego indywidualistę.
W Japonii (i nie tylko) w tym czasie po drogach spotkać można było wersję Langley. Podobnie jak w innych przypadkach, zmiany były kosmetyczne i związane z lokalnymi przyzwyczajeniami klientów. W tej wersji zastosowano jednak lepszy (wydajniejszy) silnik i mimo iż linia przypomina wersję Cherry 84 jego data produkcji to ...1982. Poza tym wozik ma fantastyczne lusterka.